måndag 2 december 2013

2 december

Advent innebär också adventskalender. Att varje dag få öppna en lucka och hitta en överraskningsbild... vilken lycka! Eftersom jag alltid fick en av min mamma, så har jag också gett mina barn kalendrar. Ibland av papper som man hänger på väggen, ibland små paketkalendrar, ibland ihop-limmade tomma tändsticksaskar med hemligt innehåll, ibland en vacker glittrig kalender från någon fin butik. Det spelar ingen roll hur de ser ut. Huvudsaken är att de har 24 luckor att öppna. Ja, ja... jag vet att när jag slagit in pusselbitar i 24 paket så var det kanske inte så jättepopulärt! I år ska jag överraska mig själv med en kalender här på Mina burkar. Jag lägger in en massa "luckor" i förväg och förhoppningsvis så har jag sedan glömt vad det var, och kan bli glatt överraskad när jag tittar in här! Har du en adventskalender i ditt hus?

2 kommentarer:

  1. Inga adv ....jo, förresten; en lotterivariant av något slag! Inte så romantiskt eller mysigt - men förhoppningsvis givande ändå ;)
    Sv: *S* Ja, det där med att korrekturläsa sina egna grejer ... ;) Inte lätt!

    SvaraRadera
  2. Nu kommer jag ihåg att jag har en fin adventskalender, med glitter, som jag köpte på rean efter jul. Den måste fram nu!

    SvaraRadera