fredag 1 november 2013

Allhelgona

Allhelgonahelg

-Hej!
Ville bara slå en signal och höra hur ni har det?
Inga förändringar alltså?
Här är allt som vanligt…
vädret är grått och trist och halkigt på vissa ställen
ni är väl försiktiga när ni går ut?
på jobbet är det full fart, ja jag vet, borde stressa mindre…
men minns att ni hade det ganska fullt upp också ibland

Ja, egentligen så hade jag inget ärende
ville egentligen bara höra din röst…
november gör att man blir lite låg
kanske lite tröttare än vanligt
och då är lätt hänt att man blir lite deppig
sorgsen, utan att veta varför
trött av mörker på morgonen
trött av mörker på kvällen

Livet går allt väldigt fort
för fort som du brukar säga
att leva varje minut, intensivt
är lättare sagt än gjort
ibland undrar jag var alla år tar vägen
finns de i något gammal album någonstans
instoppade i en låda
dammiga, bortglömda, obläddrade

Jag kommer att tända ett ljus idag
jag kommer att känna saknad idag

Jag fortsätter att längta
efter att kunna lyfta min telefonlur
och höra din röst
och bara fråga hur ni har det
åren går men minnen finns kvar
-Mamma, hälsa pappa också!

 

3 kommentarer:

  1. *Blev sittandes, tyst, och nickar igenkännande*
    Önskar dig en bra Allhelgona.

    SvaraRadera
  2. Fint skrivet och beskrivet! Känner igen mig! Gråväder ute, typiskt allhelgonaväder, men barnen m fl är hemma och förgyller. Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Pappa, hälsa mamma också blev ofta min fras när jag pratat med far i telefon. Tänk vad man kan sakna det där vardagspratet och "det där måste jag berätta". Det är så mycket som händer med ens ungdomar hela tiden och för egen del också, som man vill berätta om, men det är tyst i andra änden av telefonsladden/vågorna...fantastiskt då att ha vänner omkring sig som kan ta del av pratet!/stickerskan

    SvaraRadera