onsdag 23 oktober 2013

Vill jag ha allt jag önskar mig?

Allt jag önskar mig av Grégoire Delacourt är en roman om en kvinna som heter Jocelyne. Hon har en liten sybehörsaffär, är gift med Jocelyn, kallad Jo, har två utflugna barn och undrar om detta var allt i livet. Hon som skulle studera och bli modeskapare, har nu sin lilla affär där hon säljer stickade plagg och en blogg där hon skriver om sömnad och spetsar och får kommentarer av andra kvinnor. Men så en dag övertalas hon att köpa en lott och vinner 18 miljoner euro. Nu kan hon köpa allt som hon skulle vilja ha och ge sin man allt som han drömmer om: en fin bil, en platt-TV...  Men Jocelyne tvekar. Vad kommer att hända om hon talar om att hon vunnit? Vilka drömmar finns kvar om man kan få allt på en gång? 4 burkar.

3 kommentarer:

  1. Låter ändå rätt häftigt att vinna 18 miljoner euro! Jag skulle inte tacka nej. Saker kanske man har tillräckligt, men tänk att kunna resa.... att både ha tid och pengar tillräckligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja, kidnappningshot, tiggarbrev, bankaffärer, många nya "vänner"... kanske man ändå bara behöver en ny potatisskalare?

      Radera
    2. Aspekter jag aldrig tänkt på. Du kanske har helt rätt. Tror jag ska gå ut och njuta av min egen trädgård, som lyser av "guld" i morgonsolen!

      Radera