torsdag 17 oktober 2013

Första snön!


Ja, så kom den då! Den första snön. Och det var inte lite som kom... Man blir lika överraskad varje år. Men jag har en klok man i huset som gick ut och bytte till vinterdäck igår kväll när han hört prognosen. Så jag halkade bara lite på vägarna... Det var nästan halkigast där man skulle gå!
Och borsten och isskrapan var försvunna som vanligt :) Fördelen med snön är ju att det blir så mycket ljusare när man ska köra efter mörka oktobervägar! Nackdelen är ju halkan...
 

Undrar om denna snö kommer att ligga kvar eller om det bara är en förvarning? Alla ungar som kastade snöbollar idag verkade dock vilja att snön skulle vara kvar. Men vintern blir väldigt lång om snön börjar redan nu... Har du fått någon snö där du bor?

2 kommentarer:

  1. Oj, oj, oj. Jag hoppas att den dröjer länge än. Hos oss i Skåne är det fortfarande väldigt mycket höstkänsla. Löv både på träd och mark. Det är vackert! En del frukter hänger fortfarande kvar. Astrar, ringblommor och rosor som blommar. Men visst på kvällarna är det riktigt mörkt nu. Nu MÅSTE jag komma ihåg att rädda pelargonior och amaryllisar, från nattfrosten.

    SvaraRadera
  2. Ingen snö här, men marken är frostvit, solen skiner och jag sitter, nöjd, inomhus med kaffe och trevliga bloggar att titta in på :)

    SvaraRadera