tisdag 30 april 2013

Valborgsmässoafton

Det regnar, det regnar! Säkert bra för snödrivor och torra växter som vill ha vatten, men för oss solhungriga nordbor känns det lite tufft. En ledig dag mitt i veckan, med siktet inställt på utejobb i trädgården, den måste nog planeras om... Man kan trösta sig med att det inte går att tvätta fönster eller att det är bra att man inte hunnit tvätta fönster! Jaja, man ska inte klaga så länge man är frisk, för var dag är en gåva! Jag tror jag börjar med att gå ut och titta på trillingarna som föddes igår kväll! Nu har vi 9 lamm i hagen! Fantastiskt!
Det är inte så lätt att fotografera lamm, för de studsar omkring hela tiden och förstår inte att det vore bra om de kunde ställa sig bredvid varandra och titta mot fotografen! Så här ett par bilder där man kan se några av dem i alla fall. Ha en skön valborgsmäss, elda försiktigt och skräm bort vintern! Nej, nu när jag tittar ut genom fönstret ser jag att det SNÖAR! Jättestora flingor! Vintern raaasat...??

 

4 kommentarer:

  1. 9 lamm!!! Så ulligt och gulligt det verkar. I Skåne lyser solen, men det känns kallt i vinden. Ledig dag. Ja, vad blir det? Lite varvat ute/inne kanske blir bäst. Stor brasa hos grannar ikväll! Ha en bra Valborgsmässoafton!

    SvaraRadera
  2. Trillinar? Det kan väl ändå inte vara vanligt?
    Och så himla söta!
    Hoppas vädret skärper sig till imorgon så du kan njuta av solen ute!

    SvaraRadera
  3. Men GULLE! Längtar tills jag får träffa dem.

    SvaraRadera