torsdag 4 oktober 2012

Gissa var...

... jag har varit? Jag flög söderut och hamnade i en stad som för många år sedan var min stad under några år! Hög nostalgifaktor m.a.o.

 Nu ser ni säkert vilken stad det är: Uppsala så klart!

 Fyrisån rinner fortfarande genom staden...
Rådhuset har blivit en urtjusig galleria med fantastisk inredning. Måste vara kul att arbeta i ett hus som är så vackert!
 Taket! Helt otroligt!
Och golven: sten i trapphuset och vackra trägolv i affärerna. Dock är det en galleria där man behöver ha mycket pengar på kontot för att handla. Men att ögonshoppa kostar inget där heller...
 Sen tog jag en snabbtur till New York när jag ändå var ut och flög :-)
Järnvägsstationen är ombyggd till en tjusig restaurang, med lite Orientexpressen-atmosfär, och där åt vi en god middag. T.o.m. toaletterna var byggda som små tågkupéer! Kul!
Jag tycker fortfarande om Uppsala, trots att åren gått. Centrum är ganska litet så man kan "göra stan" utan att bli helt slut. Vädret var kanske inte det bästa, småregnigt hela helgen, men det gör ju att man kan vara inomhus utan att längta ut! Fortsättning följer...

1 kommentar:

  1. Vilka fina bilder du fick till!!! De gånger jag åker flygplan, tycker jag om att titta ut över vita bulliga moln. Tycker det liknar ett snövitt landskap och det gör mig lite lugnare.

    SvaraRadera