tisdag 26 juni 2012

I trädgården

 Välkommen på en rundvandring i slutet av juni månad anno 2012!
Min egen syren är bara en pyssling än, så jag lånar blomma och doft av grannens. Åh, vad jag längtar tills min är jättestor och blommar för fullt. Syrendoft är bara bäst! Och tänk: syrenberså´...
 Millionbells kämpar för att blomma i det regniga och kyliga junivädret. Regn-rekordet håller på att regna bort i år...
 Aklejan har slagit ut sina graciösa och vackra blomblad på rangliga stjälkar.

Utanför och innanför köksfönstret blommar pelargonerna.
Har ni sett att rönnarna blommor massor i år? Om det blir gott om rönnbär i höst så får vi kolla den där spådomen angående rönnbär och snö igen...
 Midsommarblomster, tänk att ängarna är fulla av blommor som bara är till för vår stora glädjes skull!
 Sen har vi vissa växter som just nu är på g: Pionen har knoppar. Hoppfullt!
 De röda vinbären är i alla fall gröna nu.
 Allåkerbäret blommar för fullt. Kanske de kommande bären räcker till ett strå...
 Och idag såg jag att jordgubbarna också blommar! Tänk om det blir några liter i år!!!
Ta-da!! Här är beviset! Man kan alltså plantera popcorn! Nu ska det bli spännande att följa fortsättningen.
Tänk, jag har en mycket liten trädgård men om man tittar nära på det som finns, så kan det ju verka som ett stort paradis.

3 kommentarer:

  1. Att ha en egen trädgård är FANTASTISKT! Har själv varit ute mest hela tiden sedan jag gick på ledighet förra måndagen. Igår var jag och ett par med nybliven trädgård (nåja ska bli) hem till en väninna och tittade och lärde oss från hennes trädgård. Och som avslutning öste hon över oss med sticklingar av diverse sorter! Tänk att det finns sådana människor! Men jag tror att ordspråket "att ju mer du delar med dig, ju mera har du kvar", besannas, när man håller på med växter.
    Idag hämtning av hästgödsel, och blev nästan uppäten av mygg...och sedan plantering innan regnet kom så lägligt. För nu är det torrt här! Här kring Umeå har det inte regnat nästan någonting utan varit mest sol senaste veckorna. Vi borde m a o leda solligan fram till nu. Ni verkar ha fått mycket regn i Pitetrakten för ovanlighetens skull om jag förstått det rätt./stickerskan

    SvaraRadera
  2. Så fin formulering "att titta närmare på det man har och upptäcka att man har ett stort paradis", eller hur var det du skrev i slutet. Din trädgård ser verkligen ut som ett paradis just nu! Regnet har gjort susen ;) Efter en lång period av torrt väder, så har även Skåne fått sin beskärda del av regn just nu. Det underlättar när man har ett par jobbveckor kvar innan semester... Skönt också att trädgården blir vattnad...

    SvaraRadera
  3. Popcorn? Okej? Är inte det gjort av majs?

    SvaraRadera