söndag 27 maj 2012

Hänryckningens tid är grön

Kabbleka i diket!
Häggen är på g.
Snart dags för gräsklipparen...
Lupinerna i dungen har överlevt!
Funkian strävar uppåt, uppåt...
Liksom ormbunkarna som rullar fram...
Vinbärsbuskarna doftar starkt när man rör vid bladen!
Allt är så grönt!
Och idag är det Blenda = detta väder kommer vi att få njuta av under hela augusti! Om nu bondepraktikan stämmer så blir det alltså en mycket fin sommar i år!
För alla glömska, så vill jag också påminna om att det är både Pingstdagen och Mors Dag idag...

7 kommentarer:

  1. Hej och god morgon på Mors Dag. Kaffe på säng??? Nej, dotern bor inte hemma. Ett SMS??? Njaa, inte än i alla fall. Jag anser mig dock ha förberett för ett SMS-Grattis redan för flera månader sedan (skickade en almanacka med viktiga datum inringade)plus att jag påminde hennes kompis (igår)om hennes mammas Mors dag. Det låter lite desperat, va?? Nåväl. Alla mammor: ha en riktigt bra Mors dag idag. // L

    SvaraRadera
  2. Ingen frukost serverad här heller trots hemmaboende barn! :-) Man svälter ju ihjäl om man ska vänta tills dom vaknar... / Kajsa

    SvaraRadera
  3. Ps. Det funkade. Dottern inte bara SMS:ade utan RINGDE! Ska nu gå ut och sätta mig i min nyss, av mig själv, inköpta baden-baden (det blir bäst så :)) Hoppas att Kajsa, trots barnbristen på förmiddagen, hittat något ätbart innan svälten slår till. Jag läste förresten i en tidining att mammor oftast får en blombukett på Mors dag, fast de/vi helst önskar sig en middag. Så, Kajsa, tidsmässigt finns det ännu hopp ....//L

    SvaraRadera
  4. Ingen blombukett, men väl en god middag och vackra servetter inköpta i Stockholm! De du!/Kajsa, mätt & belåten

    SvaraRadera
  5. Faktiskt middag även här. Ja, visst tar man hellre en middag än en blomsterbukett!! Både och, skulle väl gå an. Dottern kom ihåg, med te från Gotland och gulligt kort. En son ringde kl 22... då hade man nästan gett upp hoppet.

    SvaraRadera
  6. Vad fina gröna färger du får till i dina bilder!

    SvaraRadera
  7. Tack Ingeborg, men det är ju naturen själv som får ta åt sig hela äran! :-) Kajsa

    SvaraRadera