lördag 31 mars 2012

Pimpeltävling

Strålande sol på nattkall is, ger förutsättningar för ett perfekt pimpelfiske! Man sitter på sin spark eller ryggsäck, vänder ryggen mot norr och lapar sol, medan man lättjefullt rycker lite i sitt spö. Av någon konstig anledning är det ingen fisk som nappar i mitt välborrade hål, medan fiskegrannen en bit bort drar upp både mörtar och en liten abborre. När jag lånar hans ställe får jag inget där heller, men när han efter en stund återkommer till sitt första hål, så drar han upp ännu en fisk. Det är väl fisketur det!
Stackars lilla mört! Nu blir det inget sommarbad för dig i år. Men du har i alla fall hjälpt min fiskegranne att komma en bit närmare i priskön! Själv går jag och fikar och hoppas på att vinna något fint på startkortet istället... Men nej, jag hade inte tur i lotteriet heller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar