fredag 16 december 2011

Luffarstjärnan

Se vilken vacker stjärna, tillverkad i luffarslöjdsteknik, som jag köpt på en julmarknad här i byn. Den är så fin så jag funderar på om den inte borde få sitta uppe året runt... För övrigt så har det regnat en hel del de senaste dagarna så nu är det jättehalkigt! Man behöver spark för att ta sig över gårdsplanen som ser ut som en hockeybana. Hoppas, hoppas att det blir bättre väder innan jul och innan alla ska färdas efter vägarna för att fira jul hos varandra!

4 kommentarer:

  1. Så fin den är, i sin enkelhet. Det enkla är ofta det geniala, eller det geniala är oftast det enkla...

    SvaraRadera
  2. Hos oss långt nere i söder, regnar det också, men med ca 5 plusgrader är det inte halt än så länge. På promenaden igår blev jag förvånad att se en blommande rölleka vid vägkanten.

    SvaraRadera
  3. Om jag hade en blogg, skulle jag idag lagt in en bild på rosorna framför universitetet i Lund. Rosa rosor, i en rabatt, säkert 50 stycken som blommar fortfarande. De och jag hukade visserligen lite i regnet som föll.

    SvaraRadera
  4. Snälla Giggi! Mejla bilden till mig så lägger jag in den här!!!

    SvaraRadera