fredag 30 december 2011

Änglarnas svar


Läs denna bok om du inte redan gjort det. En roman som låter sju olika personer berätta en gemensam historia, som börjar i Polen och sedan följer kvinnan Hanna som kommer till Sverige i de Vita bussarna. Varje persons berättelse lägger till fakta om vad som egentligen hänt och inte förrän den sista berättar har man fått hela pusslet. En bok om svek, försoning, ondska, förlåtelse, föräldraskap och om människans strävan efter det goda. Gripande, jag kunde inte sluta läsa...

2 kommentarer:

  1. Tack för boktipset! Den ska jag absolut läsa vid tillfälle. Stefan Einhorn är en av mina personliga favoriter. Har läst en del av hans andra böcker.

    SvaraRadera
  2. Läsning på gång här är just nu "Riv pyramiderna" av Jan Carlzon. En gammal goding från 1985, som jag inte läste då. Blev inspirerad att läsa den, när jag lyssnade på hans sommarprat denna sommar. Den handlar om ledarskap och jag blev väldigt nyfiken på honom som person när jag lyssnade på programmet. Han dök dessutom upp i Skavlans program under hösten och gav även där ett mycket sympatiskt intryck. Frågan är om det är de nya idéerna, eller han själv som person som gör störst intryck??!!??

    SvaraRadera