onsdag 28 september 2011

Fler frågor får svar

Jag fortsätter med att besvara frågeformuläret  från den 10 september och hoppas att du gör detsamma...

7. Min favoritklassiker: Onkel Toms stuga av H.B. Stowe.

Nu blir det ett hopp i frågorna eftersom det var lättare att besvara följande:

14. Barndomsfavorit: Nalle av Grete Janus Hertz.
15. Ungdomsfavorit: Hästböckerna om Jill av R. Ferguson och Kvartetten på hemliga ön av E. Blyton!
16. En bok som jag velat läsa men fortfarande inte...: På spaning efter den tid som flytt av M. Proust.
17. En bok som fler borde läsa: Molnfri bombnatt av V. Olsson.

22. Bok till öde ö: Överleva i vildmarken av H. McManners + Molnfri bombnatt...

Och vilka valde du?

2 kommentarer:

  1. Vissa var kluriga! Här är mina svar:

    Klassiker: Stolthet och fördom. Om den räknas?
    Barndomsfavorit: Historien om någon.
    Ungdomsfavorit: Till exempel Silas-böckerna, eller Imorgon när kriget kom-serien.
    En bok som jag velat läsa: Jag läser det mesta som jag vill läsa...
    En bok som fler borde läsa: Om inte nu så när
    Bok till en öde ö: Antingen någon seriös grej som Bibeln, eller så en rolig tjock bok som räcker länge.

    SvaraRadera
  2. Just nu ligger filmen Imorgon när kriget kom och väntar på att jag ska se den...

    SvaraRadera